fbpx

Позапланова виїзна податкова перевірка — чим керуватись у спілкуванні з перевіряючими

аудиторская компания, которая уже более 15 лет предоставляет качественные аудиторские, бухгалтерские услуги, а также другие виды деловых услуг

Позапланова виїзна податкова перевірка — чим керуватись у спілкуванні з перевіряючими

02.08.2013 Мы консультируем 0

У податковій історії підприємств нерідко мають місце незаплановані події, одна з яких — позапланова документальна перевірка. Звертаємо Вашу увагу на ряд аспектів, які слід врахувати перед початком предметного спілкування з перевіряючими.

Позапланові перевірки можуть бути призначені тільки за наявності однієї з підстав, передбачених винятковим переліком ст.78 ПКУ. При цьому, проведена така перевірка може бути тільки у випадку, коли платнику податків до початку її проведення (строк, між врученням направлення та датою початку перевірки нормативно не визначений) вручено під розписку копію наказу про проведення такої перевірки (відправлено поштою з повідомленням про вручення), а також надано направлення та службове посвідчення (у відповідності з п.78.4 та ст.81 ПКУ, а також п.1.5 Наказу ДПА «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків та внесення змін до наказу ДПА України від 27.05.2008 №355» №213 від 14.04.2011р.)

У направленні на проведення перевірки має бути чітко зазначено підставу для її проведення. Так, наприклад, однією з найбільш поширених підстав є виявлення за наслідками перевірок інших платників податків фактів або отримання податкової інформації, що свідчить про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов’язковий письмовий запит контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Звертаємо вашу увагу на те, що в судовій практиці непоодинокими є випадки визнання незаконними наказів на проведення перевірок з вищезазначеної підстави, наприклад, у таких випадках:

  • не направлення податковим органом письмового запиту перед прийняттям рішення про проведення перевірки;
  • своєчасне надання платником пояснень та документального підтвердження у відповідь на запит податкового органу;
  • невідповідність запиту податкового органу вимогам пп.73.3 ст.73 ПКУ;

вимагання податковим органом документів, що не стосуються фінансово-господарської діяльності платника, не пов’язані зі сплатою податків або документів, перевірка яких не є компетенцією податкового органу (перевищення податковим органом своїх повноважень).

В судовій практиці також є випадки визнання наказів незаконним з інших, специфічних для певних ситуацій, підстав.

Слід також зазначити, що податківці нерідко не надають направлення на перевірку. При цьому, з’явившись без направлення, мають можливість скласти акт про відмову платника ставити в направленні підпис (замовчуючи той факт, що направлення фактично не надавалось взагалі). Такий Акт є підставою для початку проведення перевірки. Оскільки ви маєте право не допустити перевіряючих до проведення перевірки за відсутності направлення, рекомендуємо вам в такому випадку скласти акт про не допуск у зв’язку з відсутністю направлення. В акті необхідно зазначити дату, місце, прізвища (особи, що зустрічала, та осіб перевіряючих), а також осіб, які можуть бути свідками даної події (бажано – треті особи, не пов’язані з підприємстовм). Такий акт слід скласти в 2 екземлярах і скріпити підписами.

Водночас, слід пам’ятати, що відмова платника від допуску перевіряючих до перевірки за наявності у них законних підстав є однією з обставин, в яких податкова може застосувати до платника адміністративний арешт майна.

Таким чином, істотно зменшити ризик виникнення негативних наслідків для підприємства допоможе ретельний правовий аналіз наданих платнику перевіряючим документів.

Якщо все ж податковим органом дотримані всі законодавчо-закріплені вимоги, і перевірка відбудеться, необхідно продумано підійти до процесу її проведення, виділивши окреме приміщення для представників податкового органу, призначивши співробітника, який здійснює контроль за спілкуванням перевіряючих з працівниками підприємства, а також особи, відповідальної за надання відомостей та інформації перевіряючим.

Оскільки існує висока ймовірність того, що навіть сумлінному платнику податковим органом будуть висунуті вимоги про здійснення тих чи інших податкових платежів або обов’язкових зборів, не варто нехтувати підготовкою до процесу адміністративного та судового оскарження рішень, прийнятих за результатами перевірки.

Ретельна і завчасна підготовка доказової бази та розробка захисної правової позиції, як правило, знижує негативні податкові наслідки перевірки, незважаючи на дані «офіційної статистики», які, як відомо фахівцям, далекі від реальних показників виграних юристами в суді податкових спорів.

Наші фахівці з багаторічним досвідом супроводу податкових перевірок та успішною практикою виграних податкових спорів нададуть Вашому бізнесу кваліфіковану правову допомогу у вирішенні питань, що виникають в обставинах призначення та проведення позапланової податкової перевірки, що дозволить мінімізувати негативні податкові наслідки для Вашого підприємства.

 

З повагою, група компаній Крестон Геренті Груп Юкрейн

Please follow and like us:
Facebook
Google+
http://guaranteegroup.com.ua/pozaplanova-vi%d1%97zna-podatkova-perevirka-chim-keruvatis-u-spilkuvanni-z-pereviryayuchimi/
Twitter
Pinterest
LinkedIn